Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Академічна свобода вчителя Нової української школи як один із ресурсів професійного становлення

Show simple item record

dc.contributor.author Куриш, Н. К.
dc.date.accessioned 2025-03-13T16:20:17Z
dc.date.available 2025-03-13T16:20:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 373.5.091.12.011.3(043.5)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10986
dc.description Куриш Н. К. Академічна свобода вчителя Нової української школи як один із ресурсів професійного становлення / Н. К. Куриш // Освіта та педагогічна наука. – 2024. — №3 (187). — C. 38-46. uk_UA
dc.description.abstract У статті обґрунтовано актуальність академічної свободи вчителя, що зумов- лено нормативно-правовим законодавством, сучасними викликами та потребами суспільства. Здійснено аналіз нормативно-правової бази, педагогічних і наукових праць українських дослідників, які розкривають проблему академічної свободи педагогів, та визначено її змістові домінанти: академічна свобода, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; педагогічна ініціатива; розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання; вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників та ін. Авторкою репрезентовано власні дослідження щодо можливостей реалізації академічної свободи педагогами, ураховуючи сучасні виклики та потреби суспільства, а також запропоновано практичні ресурси впровадження змістових домінантів академічної свободи в умовах реформування системи освіти. Обґрунтовано переваги закладів післядипломної педагогічної освіти в реалізації академічної свободи вчителя, що забезпечить їхнє професійне становлення, поєднуючи формальну, неформальну та інформальну освіту. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject Нова українська школа uk_UA
dc.subject академічна свобода uk_UA
dc.subject академічна свобода вчителя uk_UA
dc.subject професійне становлення uk_UA
dc.subject інформальна освіта uk_UA
dc.title Академічна свобода вчителя Нової української школи як один із ресурсів професійного становлення uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account