Abstract:
У статті визначено сутність і зміст акмеограми в контексті прогнозування та ре-
конструкції індивідуальної траєкторії розвитку професіоналізму педагогічного працівника. Сутність акмеограми розкрито з позицій її розгляду як: методологічної категорії педагогічної акмеології; як інструментально-практичного методу акмеології; індивідуальної траєкторії сходження фахівця до вершин професіоналізму; акме-маршруту продуктивності професійної діяльності;
технологічної основи позитивно-гармонійної Я-концепції фахівця; інструменту
підвищення його професіоналізму; засобу самоконтролю професійного розвитку.
Окреслено різницю між акмеограмою, персонограмою і професіограмою.
Звернено увагу, що в акмеограмі зазначаються види професійної діяльності та
якості особистості, що сприяють не тільки отриманню соціально необхідного ре-
зультату, але й забезпечують поступальний розвиток, професійне вдосконалення
і просування до високих рівнів професіоналізму; що амеограма складається на основі самопізнання і саморозкриття внутрішнього потенціалу педагогічного працівника з метою підвищення його професіоналізму Зазначено, що за змістом акмеограма є індивідуальним зрізом потенційного в
суб’єкті праці, його можливостей, перспектив; оцінкою компенсованих і некомпенсованих властивостей та може відрізнятися за
цілями, характером і динамікою траєкторії, рівнями професіоналізму, включаючи майстерність, креативність, інноваційність, саморозвиток, самовдосконалення тощо.
Description:
Степаненко В. І. Акмеограма як метод прогнозування та реконструкції індивідуальної траєкторії розвитку професіоналізму педагогічного працівника / В. І. Степаненко, В. С. Петрович // Освіта та педагогічна наука. – 2024. — №3 (187). — C. 13-23.