Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Експериментальна перевірка педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування соціокультурної компетентності у старших дошкільників

Show simple item record

dc.contributor.author Цаплюк, О. С.
dc.date.accessioned 2025-01-22T14:15:33Z
dc.date.available 2025-01-22T14:15:33Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК [378:373.2.011.3-051]:373.2.035
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10772
dc.description Цаплюк О. С. Експериментальна перевірка педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування соціокультурної компетентності у старших дошкільників / О. С. Цаплюк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 152-160. uk_UA
dc.description.abstract В статті розглянуто процес формулювання та експериментальної перевірки педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування соціокультурної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. Формулювання педагогічних умов було здійснено на основі результатів факторного аналізу який дозволив виділити чотири генеральні фактори (організаційний, особистісний, предметно-теоретичний та предметно-практичний). Педагогічними умовами виступили забезпечення інтегрованості змісту освітнього процесу на основі сучасних педагогічних та технологічних рішень, забезпечення стійкої мотивації при побудові теоретико-методичного базису вихователя, змістовність та предметна насиченість освітнього матеріалу, середовищний характер практичної складової освітнього процесу. Для перевірки дієвості цих умов було розроблено модель та експериментальну методику для її реалізації. Модель включала п’ять критеріїв – предметні знання, педагогічні вміння, особистісна готовність, комунікативні навички, методична готовність, реалізація яких здійснювалась в три етапи: наскрізний мотиваційний етап, когнітивний та практико-оцінний. На основі цієї моделі було розроблено експериментальну методику впровадження якої включало доповнення змісту нормативних дисциплін відповідними темами з полікультурного виховання, світоглядного становлення, формування соціальних норм тощо; впровадженням трьох елективних курсів та розширених завдань до навчально-методичної та виробничої практики. Мотиваційний компонент при реалізації експериментальної методики був забезпечений широким застосуванням ігрових та проблемних методів, сучасних технічних рішень, нестандартним оформленням освітнього середовища, змістовим насиченням навчального матеріалу, що дозволяло підтримувати активність студентів на всіх етапах дослідження. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject педагогічні умови uk_UA
dc.subject соціокультурна компетентність uk_UA
dc.subject підготовка майбутніх вихователів uk_UA
dc.subject полікультурне виховання uk_UA
dc.subject діти старшого дошкільного віку uk_UA
dc.title Експериментальна перевірка педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування соціокультурної компетентності у старших дошкільників uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account