Abstract:
В статті розглянуто процес формулювання та експериментальної перевірки педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування соціокультурної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. Формулювання педагогічних умов було здійснено на основі результатів факторного аналізу який дозволив виділити чотири генеральні фактори (організаційний, особистісний, предметно-теоретичний та предметно-практичний). Педагогічними умовами виступили забезпечення інтегрованості змісту освітнього процесу на основі сучасних педагогічних та технологічних рішень, забезпечення стійкої мотивації при побудові теоретико-методичного базису вихователя, змістовність та предметна насиченість освітнього матеріалу, середовищний характер практичної складової освітнього процесу. Для перевірки дієвості цих умов було розроблено модель та експериментальну методику для її реалізації. Модель включала
п’ять критеріїв – предметні знання, педагогічні вміння, особистісна готовність, комунікативні навички, методична готовність, реалізація яких здійснювалась в три етапи: наскрізний мотиваційний етап, когнітивний та практико-оцінний. На основі цієї моделі було розроблено експериментальну методику впровадження якої включало доповнення змісту нормативних дисциплін відповідними темами з полікультурного виховання, світоглядного становлення, формування
соціальних норм тощо; впровадженням трьох елективних курсів та розширених завдань до навчально-методичної та виробничої практики. Мотиваційний компонент при реалізації експериментальної методики був забезпечений широким застосуванням ігрових та проблемних методів, сучасних технічних рішень, нестандартним оформленням освітнього середовища, змістовим насиченням навчального матеріалу, що дозволяло підтримувати активність студентів на всіх етапах дослідження.
Description:
Цаплюк О. С. Експериментальна перевірка педагогічних умов підготовки майбутніх
вихователів до формування соціокультурної компетентності у старших дошкільників / О. С. Цаплюк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 152-160.