Abstract:
У статті розглянуто питання використання дитиноцентричного підходу у закладах середньої освіти в процесі навчання іноземної мови. Відзначено, що використання дитиноцентричного підходу в процесі навчання іноземної мови у системі загальної середньої освіти виступає одним з факторів, що сприятиме розвитку і якісному прориву в національній системі освіти України. Встановлено, що дитиноцентричний підхід включає ідею про те, що учні можуть вибирати, що вивчати і як вчитися, вони нагромаджують знання шляхом збору та синтезу інформації з подальшою інтеграцією з загальними навичками дослідження, спілкування, критичного мислення. В контексті дослідження наведено аналіз розвитку ідеї дитиноцентризму
в історичному аспекті у вітчизняній і зарубіжній педагогіці, виокремлено основні принципи використання дитиноцентричного підходу у закладах середньої освіти в процесі навчання іноземної мови (відповідальність; залучення і причетність; рівноправність відносин; новий досвід). Наведено також п’ять ключових характеристик використання дитиноцентричного підходу у закладах середньої освіти в процесі навчання іноземної мови: підхід залучає учнів у складний процес навчання; включає в себе чітке навчання навичкам мислення, здатності
вирішувати проблеми, розвиває критичне мислення, здатність оцінювати докази, аналізувати аргументи, генерувати гіпотези; спонукає учнів до рефлексії стосовно навчання і тих методів, які вони використовують для придбання знань; мотивує учнів, надаючи їм деяку ступінь контролю над процесом навчання; заохочує учнів до співробітництва і викликає більшу довіру до вчителя. Використання дитиноцентричного підходу у процесі навчання іноземної мови сприяє створенню атмосфери взаємної відповідальності, учні навчаються один в одного, а вчитель
паралельно навчається від своїх учнів, що створює ефективне навчально-виховне середовище.
Description:
Шехавцова С. О. Специфіка використання дитиноцентричного підходу у закладах
середньої освіти в процесі навчання іноземної мови / С. О. Шехавцова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 161-166.