Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Особливості профілактики булінгу та вирішення конфліктів серед здобувачів освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Карпенко, О. Г.
dc.contributor.author Лях, Т. Л.
dc.contributor.author Спіріна, Т. П.
dc.date.accessioned 2025-01-21T15:59:38Z
dc.date.available 2025-01-21T15:59:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 37.013.42.011.3-052:316.485.6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10749
dc.description Карпенко О. Г. Особливості профілактики булінгу та вирішення конфліктів серед здобувачів освіти / О. Г. Карпенко, Т. Л. Лях, Т. П. Спіріна // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2024. — №3. — C. 36-43. uk_UA
dc.description.abstract У закладах освіти здобувачі освіти часто стикаються з різноманітними викликами та складнощами, які можуть призвести до конфліктних ситуацій. Оскільки профілактика конфліктів сприяє створенню здорового та безпечного освітнього середовища, де кожен здобувач освіти може всебічно розвиватися й досягати успіхів, вона є надзвичайно важливою, актуальною темою для обговорення. Конфлікти та булінг є невід’ємною частиною взаємодії у будь-якому соціальному середовищі, включно з освітніми закладами. Вони мають значний вплив на психологічний комфорт здобувачів освіти, їхню успішність і загальний клімат у закладі освіти. Аналіз цих явищ з позиції соціальної психології дає змогу краще зрозуміти причини їх виникнення та знайти ефективні шляхи профілактики. У статті окреслено особливості булінгу й конфліктів у закладах освіти та зазначено методи і ключові стра- тегії вирішення конфлікту, як-от: суперництво, пристосування, відхід, співпраця, компроміс; прийоми про- філактики конфліктів серед здобувачів освіти, які можуть бути використані для їх ефективного вирішення. Також актуалізовано проблему булінгу в закладах освіти. Проаналізовано основні причини булінгу та конфлікту в закладах освіти й окреслено розмежування цих проявів. Встановлено, що соціально-психологічний аналіз булінгу та конфліктів фокусується на таких механізмах, як групова динаміка, соціальна ідентичність, стереотипи та соціальні норми. Часто конфлікти виникають між здобувачами освіти (однокласниками / одногрупниками), ґрунтуючись на несумісності характерів, зіткненні різних думок щодо певних питань. Зокрема, часто причиною конфлікту є боротьба за лідерство й авторитет у середовищі однолітків. Також причиною конфлікту серед здобувачів освіти є різноманітні образи й непорозуміння. Розуміння цих причин є ключовим кроком до ефективної профілактики та вирішення конфліктів в освітньому середовищі. Наслідком невирішених конфліктів може бути зниження академічної успішності, психологічний стрес, погіршення взаємостосунків між здобувачами освіти, їхнього емоційного стану та збільшення випадків булінгу. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject конфлікт uk_UA
dc.subject профілактика конфліктів uk_UA
dc.subject булінг uk_UA
dc.subject насильницька поведінка uk_UA
dc.subject здобувачі освіти uk_UA
dc.subject медіація uk_UA
dc.subject профілактика булінгу uk_UA
dc.subject заклад освіти uk_UA
dc.subject стратегії профілактики uk_UA
dc.subject учні uk_UA
dc.subject учнівська молодь uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.title Особливості профілактики булінгу та вирішення конфліктів серед здобувачів освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account