Abstract:
У статті розглянуто ключові аспекти оцінки та моніторингу ефективності навчальних заходів, зокрема
тренінгів, семінарів та воркшопів. Автор наголошує на важливості цих процесів для забезпечення постійного підвищення якості освітніх програм. Оцінка та моніторинг дозволяють не лише виявити досягнуті результати, але й аналізувати вплив навчання на учасників та їх подальшу діяльність. У роботі описані традиційні
методи вимірювання ефективності (опитування, тестування, інтерв’ю), які доповнюються сучасними підходами, що сприяють більш глибокому розумінню ефективності програм.
Основну увагу приділено відомим моделям оцінювання, зокрема моделям Д. Кіркпатріка та Дж. Філліпса, які допомагають структурувати оцінку на різних етапах освітнього процесу: від реакції учасників до довгострокових результатів. Також розглянуто поняття рентабельності інвестицій (ROI), яке додає економічну
складову до оцінки навчання.
В статті зазначається, що моніторинг ефективності повинен проводитися систематично і на різних етапах навчання – до, під час і після його завершення. Це дозволяє враховувати не лише короткострокові, але
й довгострокові зміни у професійній діяльності учасників. Автор пропонує інструменти збору даних, що допомагають комплексно оцінювати ефективність навчальних заходів та їхній вплив на суспільство. У статті пропонується авторська розробка матриці оцінки та моніторингу ефективності навчальних заходів, яка описує процес оцінювання ефективності навчальних заходів на кожному етапі тренінгу (від потреб до впливу).