Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Використання STEM-технології в освітньому процесі під час вивчення природничих дисциплін

Show simple item record

dc.contributor.author Трускавецька, І. Я.
dc.date.accessioned 2025-01-20T10:01:06Z
dc.date.available 2025-01-20T10:01:06Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 37.018.1:004.738.5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10729
dc.description Трускавецька І. Я. Використання STEM-технології в освітньому процесі під час вивчення природничих дисциплін / І. Я. Трускавецька // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2024. — №2. — C. 131-137. uk_UA
dc.description.abstract У статті акцентовано увагу на сучасних підходах до навчання, спрямованих на розвиток креативності, творчості та використання інноваційних технологій у контексті вивчення природничих дисциплін. Виокремлено ключові аспекти інтеграції STEM-підходів шляхом застосування інтерактивних методів навчання (проєктна діяльність, експериментальні дослідження, міжпредметна інтеграція, проблемне навчання, 3D-моделювання, мейкерство тощо). Дослідження зосереджено на практичних аспектах імплементації STEM-технології в освітній процес та їхнього впливу на підвищення якості навчання в контексті вивчення біології, хімії та фізики. Окреслено основні переваги застосування міждисциплінарних зв’язків у підготовці вчителів природничої освітньої галузі, основні з яких – інтеграція знань, підвищення мотивації учнів, розвиток комунікативних навичок, гнучкість та адаптивність тощо. Розглянуто роль креативності в педагогічній практиці STEM-орієнтованої освіти, з’ясовано теоретичні аспекти креативної особистості та визначено необхідність розроблення стратегії, яка сприятиме інноваціям у ключових аспектах професійної підготовки педагога. Проаналізовано позитивний вплив STEM-підходу на розвиток критичного мислення, здатності до аналізу та самостійного розв’язання проблемних завдань. Наведено приклади проєктних та проблемних завдань, які можуть бути запропоновані учням у контексті вивчення біології, хімії та фізики. В освітній процес підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я Університету Григорія Сковороди в Переяславі запроваджено освітній курс «STEM-технології у навчанні біології», який спрямований на опанування сучасних методик та інструментів, що використовуються у STEM-освіті, з практичним застосуванням у професійній діяльності. Ефективність упровадження елементів STEM-технології підтверджена підвищенням мотивації здобувачів освіти до вивчення природничих предметів, розвитком їхнього критичного мислення та творчих здібностей. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject освітній процес uk_UA
dc.subject природничі предмети uk_UA
dc.subject STEM-технології uk_UA
dc.subject креативність uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.subject інноваційні методи uk_UA
dc.title Використання STEM-технології в освітньому процесі під час вивчення природничих дисциплін uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account