Abstract:
У статті акцентовано увагу на сучасних підходах до навчання, спрямованих на розвиток креативності, творчості та використання інноваційних технологій у контексті вивчення природничих дисциплін. Виокремлено ключові аспекти інтеграції STEM-підходів шляхом застосування інтерактивних методів навчання (проєктна діяльність, експериментальні дослідження, міжпредметна інтеграція, проблемне навчання,
3D-моделювання, мейкерство тощо). Дослідження зосереджено на практичних аспектах імплементації
STEM-технології в освітній процес та їхнього впливу на підвищення якості навчання в контексті вивчення
біології, хімії та фізики.
Окреслено основні переваги застосування міждисциплінарних зв’язків у підготовці вчителів природничої освітньої галузі, основні з яких – інтеграція знань, підвищення мотивації учнів, розвиток комунікативних навичок, гнучкість та адаптивність тощо. Розглянуто роль креативності в педагогічній практиці STEM-орієнтованої освіти, з’ясовано теоретичні аспекти креативної особистості та визначено необхідність
розроблення стратегії, яка сприятиме інноваціям у ключових аспектах професійної підготовки педагога.
Проаналізовано позитивний вплив STEM-підходу на розвиток критичного мислення, здатності до аналізу та самостійного розв’язання проблемних завдань. Наведено приклади проєктних та проблемних завдань, які
можуть бути запропоновані учням у контексті вивчення біології, хімії та фізики.
В освітній процес підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я Університету Григорія Сковороди в Переяславі запроваджено освітній курс «STEM-технології у навчанні біології», який спрямований на опанування сучасних методик та інструментів, що використовуються у STEM-освіті, з практичним застосуванням у професійній діяльності. Ефективність упровадження елементів STEM-технології підтверджена підвищенням мотивації здобувачів освіти до вивчення природничих предметів, розвитком їхнього критичного мислення та творчих здібностей.