Abstract:
У статті обґрунтовано актуальність проблеми психолого-педагогічного су-
проводу сімей з урахуванням сучасних реалій та викликів часу (дистанційне навчання в умовах війни). Визначено можливості дистанційного супроводу дитячо-
батьківських відносин та роль шкільного психолога. Наведено висновки щодо результатів вивчення теоретичних підходів у питаннях надання психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам та педагогам.
Визначено основні проблеми у сімейних та дитячо-батьківських відносинах в умовах війни. Проаналізовано чинники, що істотно загострюють дитячо-батьківські взаємини. Проведено пілотажне дослідження у формі опитування (через google
форми) у 7, 9, 10 класах (у вибірці брали участь батьки та учні ЗОШ Слов’ян-
ського району Донецької області). З’ясовані види та обсяги дитячо-батьківської
комунікації в позаурочний час. Доведено необхідність системного психолого-педагогічного супроводу та створення таких умов взаємодії учасників
освітнього процесу: формування постійного, двостороннього інформаційного
контакту між учасниками взаємодії; систематичне й цілеспрямоване включення в
спільну діяльність всіх суб’єктів освітнього процесу; формування позитивного
ставлення до взаємодії учасників на тлі сприятливого емоційного самопочуття.
Description:
Мелешко Л. А. Соціально-психологічний супровід дитячо-батьківських взаємин під
час дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти в умовах війни / Л. А. Мелешко, І. Ю. Суровцева, В. В. Чорна // Освіта та педагогічна наука. – 2024. — №1 (185). — C. 22-32.