Abstract:
У статті аналізується зміст навчальних програм з англійської мови для психологів на предмет відповідності сучасним реаліям освітнього процесу та запитам постмодерного суспільства. Метою дослідження є аналіз відомих форм і організаційно-методичних умов навчання спеціалістів-психологів у фаховій літера-
турі, зокрема щодо підготовки майбутніх психологів до виконання консультативної діяльності. Для цього застосовано метод системно-структурного аналізу, описово-аналітичний і типологічний методи. Стверджується, що сучасні навчальні програми, як ніколи, являють собою поле поєднання, співпраці та суперечностей
між традиційними та новітніми принципами, формами, методами, засобами навчання. З огляду на процеси євроінтеграції в Україні визнається потреба кардинального оновлення навчальних програм, підходів і методик у сенсі зв’язку із практичною діяльністю та повсякденним життям, згідно із принципами інтерактив-
ності, цифровізації, неперервного навчання та самоосвіти тощо. Для формування ключових компетенцій сучасності потребують змін традиційні форми, засоби, методи навчання фахівців соціономічного профілю.
Ідеться про збільшення кількості практичних занять, зміцнення міжнародних зв’язків, подальше активне застосування мультимедійних навчальних матеріалів, кейс-методу та засобів соціально-психологічного інтерактивного театру, запровадження нових тем із міжкультурної комунікації та когнітивних упереджень. Наголошено на увиразненні форм самостійної роботи студентів та зміцненні міжнародних зв’язків. Однак відкритим залишається питання пошуку в освітньому процесі, зокрема в навчальних програмах, оптимального співвідношення між традиційними (класичними) та новими підходами.