Abstract:
У статті представлено теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів до моделювання інноваційного освітнього середовища. До-
ведено актуальність досліджуваної проблеми в контексті сучасних вимог до вчителя початкових класів, зокрема його проєктувальної та прогностичної компетентностей. Визначено змістовий та практичний
складники підготовки майбутніх учителів початкових класів до моделювання інноваційного освітнього середовища в процесі вивчення дидактики початкової школи. Розкрито сутнісні аспекти змістового складника означеної підготовки: опанування майбутніми вчителями відповідним понятійно-термінологічним апаратом (середовище, середовищний підхід, освітнє середовище, інновація, інновації в освіті, інноваційне освітнє середовище, модель, моделювання); репрезентація сучасних психолого-педагогічних підходів до моделювання освітнього
середовища, принципів моделювання, етапів. Схарактеризовано принцип випереджувальності в контексті реалізації завдань моделювання інноваційного освітнього середовища. Розкрито форми та методи відповідної підготовки – робота з понятійним апаратом (дерево понять, концепт-карта та ін.), SWOT-аналіз, мозковий штурм, міні-проєкти, кейс-метод та ін.