Abstract:
У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти проблеми толерантної взаємодії в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Проаналізовано наукові праці дослідників, у яких розкрито питання організації сприятливого середовища для виховання й розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, а також формування толерантності в майбутніх фахівців, які працюють в інклюзивному середовищі.
Висвітлено понятійно-термінологічні аспекти толерантної взаємодії, з’ясовано
сутність понять «толерантність», «формування толерантності», «взаємодія». Установлено, що компетентність вихователів є однією з найважливіших умов толерантної взаємодії в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, що, своєю чергою, сприяє створенню адекватних умов для соціалізації та включення дітей з особливими освітніми потребами в суспільство. Доведено, що основними складниками толерантної взаємодії в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти є: досягнення взаєморозуміння та раціональної взаємодії всіх членів групи; розкриття позитивних якостей і властивостей членів групи через співпрацю та діалог; свобода співрозмовників, їхня рівноправність і глибина особистісного контакту через взаєморозуміння, емпатію тощо.