Abstract:
У статті представлено загальні характеристики сучасної учнівської та студентської молоді як цифрового покоління. Розкрито педагогічні засоби нівелювання
негативних особливостей цифрового покоління в освітньому процесі закладів середньої та вищої освіти («метод парадоксів», дискусії та пошук альтернативного
погляду, цифровий детокс та ін.). Визначено, що «універсальним» засобом профілактики інтелектуального невігластва молоді є читання. Доведено
необхідність залучення дітей та молоді до читання класичної художньої літератури
як найважливішого засобу навчання самостійного вибудовування образної системи. Відзначено важливість формування культури читання в умовах тотальної маніпуляції свідомістю пересічного індивіда саме за допомогою відповідно спрямованих ЗМІ. Схарактеризовано технологію подання навчальної текстової інформації у вигляді так званого креолізованого тексту, що дозволяє візуалізувати навчальний матеріал з метою його максимального наближення відповідним вимогам «кліпового» сприйняття інформації. Схарактеризовано технології та методи ефективного навчання цифрового покоління в умовах змішаного навчання.