Abstract:
У статті висвітлено потенціал співпраці університетів та зацікавлених сторін у
сучасних умовах (у період повномасштабної війни в Україні) та впливу встановленої взаємодії не тільки на якість вищої освіти, конкурентоспроможність та рейтинг закладу, а й на процес повоєнного відновлення держави. Розкрито роль університетів у територіальних громадах у глобальному контексті, важливість реалізації соціальної відповідальності закладами вищої освіти, що є особливо актуальним із огляду на євроінтеграційні процеси.
Виокремлено найпоширеніші види діяльності, на які впливають зацікавлені
сторони в процедурах забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої
освіти, окреслено бар’єри розвитку стейкхолдерства в Україні та визначено шляхи
їх вирішення. Задля формування позитивних змін у системі практико зорієнтованої освіти, спираючись на нові вимоги до ЗВО, виокремлено перспективні напрями
взаємодії закладів вищої освіти та стейкхолдерів.
Доведено, що внутрішні та зовнішні стейкхолдери за умов установленої партнерської співпраці з університетом, використовуючи наявний потенціал, набувають вагомих ресурсів, активів для забезпечення сталого розвитку як закладу освіти, так і територіальної громади, маючи спроможність для ефективного
впливу на суспільство, країну загалом.