Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Динаміка структурно-рівневих норм і навчально-освітня практика: девіації і тенденції змін

Show simple item record

dc.contributor.author Бибик, С.
dc.date.accessioned 2024-08-07T16:20:59Z
dc.date.available 2024-08-07T16:20:59Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10283
dc.description Бибик С. Динаміка структурно-рівневих норм і навчально-освітня практика: девіації і тенденції змін / С. Бибик // Лінгвістика. – 2023. - №2 (48). - С. 115-126. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено аналіз мови навчально-освітнього вебресурсу – українських освітніх платформ для шкіл. Як матеріал використано тексти дописів на сторінках відомих платформ «На урок», «Всеосвіта», «Освіторія», «Prometheus», «Classtime», «Уміти». Відзначено, що серед особливостей мови українських науково- освітніх платформ варто звернути увагу на порушення правописних норм, а разом з ними і певні тенденції, над якими треба міркувати мовознавцям; морфологічних норм (девіації). Культуромовної оцінки потребують зміни в стилістиці науково-популярного, науково- навчального контенту; стійке захоплення іншомовними неадаптованими поняттями, яким надається статус термінів у педагогіці, лінгводидактиці. Зауважено, що мова як основа культуротворчого потенціалу інформаційно-освітнього середовища є визначальним ресурсом для соціального та інтелектуального розвитку особистості учня, формування в нього запитів для самовдосконалення, самоосвіти; мова має бути зразком для наслідування в побутовій і професійній сферах буття, засобом передавання від покоління до покоління нормативних канонів усного й писемного спілкування, провідником інформаційної, духовної та аксіологічної культури педагога. Наголошено на потребі широкого інформування про зміни в «Українському правописі» 2019 року, а також на тому, що в мовній практиці освітян простежуємо ігнорування правописними та лексико- морфологічними нормами української літературної мови. Разом з тим відзначено про необхідність постійного культуромовного та стилістичного моніторингу щодо тенденцій змін у науковій та офіційно-діловій сферах мовного буття, які засвідчують модифікації структурно-рівневих норм української літературної мови. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» uk_UA
dc.subject мова освітнього середовища uk_UA
dc.subject морфологічна норма uk_UA
dc.subject орфографічна норма uk_UA
dc.subject пунктуаційна норма uk_UA
dc.title Динаміка структурно-рівневих норм і навчально-освітня практика: девіації і тенденції змін uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account