Abstract:
У статті представлено аналіз мови навчально-освітнього вебресурсу
– українських освітніх платформ для шкіл. Як матеріал використано
тексти дописів на сторінках відомих платформ «На урок», «Всеосвіта»,
«Освіторія», «Prometheus», «Classtime», «Уміти».
Відзначено, що серед особливостей мови українських науково-
освітніх платформ варто звернути увагу на порушення правописних
норм, а разом з ними і певні тенденції, над якими треба міркувати
мовознавцям; морфологічних норм (девіації). Культуромовної оцінки
потребують зміни в стилістиці науково-популярного, науково-
навчального контенту; стійке захоплення іншомовними неадаптованими
поняттями, яким надається статус термінів у педагогіці, лінгводидактиці.
Зауважено, що мова як основа культуротворчого потенціалу
інформаційно-освітнього середовища є визначальним ресурсом для
соціального та інтелектуального розвитку особистості учня, формування
в нього запитів для самовдосконалення, самоосвіти; мова має бути
зразком для наслідування в побутовій і професійній сферах буття,
засобом передавання від покоління до покоління нормативних канонів
усного й писемного спілкування, провідником інформаційної, духовної
та аксіологічної культури педагога.
Наголошено на потребі широкого інформування про зміни
в «Українському правописі» 2019 року, а також на тому, що в мовній
практиці освітян простежуємо ігнорування правописними та лексико-
морфологічними нормами української літературної мови. Разом з тим
відзначено про необхідність постійного культуромовного
та стилістичного моніторингу щодо тенденцій змін у науковій
та офіційно-діловій сферах мовного буття, які засвідчують модифікації
структурно-рівневих норм української літературної мови.