Abstract:
У статті представлено теоретико-методичні засади розвитку критичного мислення майбутніх учителів початкових класів у процесі вивчення загальних основ педагогіки. Висвітлено наукові підходи до сутності поняття «критичне мислення» в працях
вітчизняних та зарубіжних дослідників, основні ознаки критичного мислення в контексті сучасної соціокультурної ситуації.
Розкрито вимоги професійного стандарту підготовки майбутніх учителів до критичного мислення фахівців сфери освіти, особливості критичного мислення майбутніх учителів початкових класів. Визначено бар’єри критичного мислення майбутніх учителів початкових класів, методики діагностики особливостей критичного мислення студентської молоді. Представлено напрями розвитку
критичного мислення майбутніх учителів початкових класів у процесі вивчення загальних основ педагогіки: створення та аналіз проблемних ситуацій, що стимулюють розвиток критичного мислення; навчання навичок критичного аналізу науково-педагогічних текстів; формування навичок розуміти, критично оцінювати аргументи, будувати аргументацію в процесі аналізу науково-педагогічних текстів, педагогічних ситуацій.
Description:
Черв’якова Н. І. Розвиток у майбутніх учителів початкових класів критичного мислення в процесі вивчення загальних основ педагогіки / Н. І. Черв’якова // Освіта та педагогічна наука. – 2023. - №1 (182), - С. 63-77.