Abstract:
У статті розглянуто низку глобальних тенденцій розвитку сучасної вищої
професійної освіти, які визначаються світовими трансформаціями, перебувають
під впливом світових суспільних проблем та є найбільш ефективними в контексті
практичної діяльності для досягнення освітніх цілей. У ході аналізу науково-
педагогічної літератури встановлено, що найбільш популярними тенденціями розвитку вищої професійної освіти є онлайн-навчання, дистанційне навчання, навчання на платформах соціальних мереж, інтегровані навчальні рішення, використання доповненої та віртуальної реальності, використання інтернету в освітньому процесі (масові відкриті онлайн-курси), технологія блокчейну, цифровізація навчання, здоров’язбережувальне середовище освітньої організації, соціальне управління освітою, залучення студентів до самонавчання, включення студентів в управління закладом вищої професійної освіти, навчання впродовж усього життя, розвиток коучингу, наставництва, тьюторства, орієнтація на постійне зростання та вдосконалення навичок викладачів, гейміфікація освіти. Вивчення освітніх тенденцій розвитку вищої професійної освіти дозволило з’ясувати, що жодна з освітніх тенденцій, хоча й є актуальною та проблемно важливою, але жодна з них не є універсальною, оскільки навчання поєднує різноманітні методики, що дозволяє найбільш комплексно вирішувати сучасні освітні проблеми. Констатовано, що тільки методика, яка поєднує сучасні освітні інновації та спирається на інноваційний досвід
викладання, є найбільш перспективною для подальшого розвитку вищої професійної освіти та потребує застосування у викладацькій практиці.