Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Дефініційний аналіз феномену «фасилітація»

Show simple item record

dc.contributor.author Молдованов, А. В.
dc.date.accessioned 2023-06-20T23:51:50Z
dc.date.available 2023-06-20T23:51:50Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.064.3:378
dc.identifier.other DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-180-186
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9777
dc.description Молдованов А. В. Дефініційний аналіз феномену «фасилітація» / А. В. Молдованов // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.180-186. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність статті зумовлена євроінтеграційним вектором розвитку сучасного суспільства, набуттям Україною статусу кандидата на вступ до Європейського Союзу, а також викликами, пов’язаними з повномасштабною війною та введенням військового стану, які об’єктивно змінили акценти сучасної вищої освіти в напрямі підготовки фахівців, зокрема соціальних працівників, як фасилітаторів, які забезпечують адаптацію та реабілітацію різних прошарків населення України. У статті здійснено аналіз базового феномену дослідження, яким є поняття «фасилітація». Розглянуто сутність і логіку дефініційного аналізу як логічної операції, що спрямована на розкриття істотних ознак поняття «фасилітація». З’ясовано суттєві ознаки та властивості феномену фасилітації, якими є такі особливості: центрованість на розвитку особистості; істинність, відкритість, щирість, конгруентність у ставленні до учня, його прийняття й довіра, емпатійне розуміння; полегшення взаємодії під час спільної діяльності; ненав’язлива допомога групі чи окремій людині; взаємовплив, спрямований на поліпшення самопочуття; стимулювання розвитку свідомості людей, їх незалежності, свободи вибору; націленість на створення гуманістичних відносин із дітьми, спрямованих на підтримку особистісного зростання учня; розвиненість фасилітаційних умінь, що сприяють створенню фасилітативного середовища; взаємодія, що реалізується на основі толерантності й полісуб’єктності; орієнтованість на підвищення продуктивності діяльності суб’єкта через актуалізацію його свідомості; забезпечення ефективності організації групової діяльності; відкритість позиції педагога; полегшення взаємодії всередині групи, недирективний стиль управління, що базується на самоорганізації керованої системи; орієнтація освітнього процесу на формування сприятливого соціально-психологічного клімату й партнерства в закладі вищої освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject дефініція uk_UA
dc.subject дефініційний аналіз uk_UA
dc.subject фасилітація uk_UA
dc.subject ознаки поняття «фасилітація» uk_UA
dc.title Дефініційний аналіз феномену «фасилітація» uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account