dc.contributor.author |
Бєлова, О. Б. |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-17T14:13:56Z |
|
dc.date.available |
2023-06-17T14:13:56Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-106-114 |
|
dc.identifier.other |
УДК 376-056.264-053.4 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9764 |
|
dc.description |
Бєлова О. Б. Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією / О. Б. Бєлова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С. 106-114. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою дослідження є виявлення актуального стану сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку, що впливає на їхню мовленнєву готовність до навчання в закладах загальної середньої освіти. Завданням дослідження є теоретичний аналіз наукових джерел із зазначеної проблеми; окреслення методів і параметрів дослідження, що розкривають рівень сформованості вербально-логічного мислення; здійснення порівняльного аналізу результатів дослідження дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та нормотиповим психофізичним розвитком. Методами дослідження стають методики із завданнями, що спрямовані на вивчення вмінь на вербальному
рівні класифікувати предмети за спільними ознаками, узагальнювати предмети й абстрактні явища, розуміти переносне значення слів (метафори), аналізувати та робити висновки зі змісту оповідання. Результати експериментального дослідження дають чітке уявлення про те, що між групами досліджуваних дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та з нормотиповим психофізичним розвитком є суттєві відмінності щодо сформованості вербально-логічного мислення психологічного компонента мовленнєвої готовності. Діти старшого дошкільного віку
з порушеннями мовлення потребували постійної допомоги з боку дорослого. Під час виконання завдань більшість із них здійснювала повільний перехід з одного виду питань на інший. Окрім того, ці діти допускали чимало помилок: неправильно класифікували та узагальнювали предмети за ознаками, не могли пояснити значення метафор і їхні переносні значення, а також у них виникали труднощі під час аналізу й формулювання висновків до тексту. Результати експериментального дослідження свідчать про несформовану готовність цієї категорії дітей
старшого дошкільного віку інтегруватися в умови закладів загальної середньої освіти. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
мислення |
uk_UA |
dc.subject |
вербально-логічне мислення |
uk_UA |
dc.subject |
діти старшого дошкільного віку |
uk_UA |
dc.subject |
порушення мовлення |
uk_UA |
dc.subject |
логопатологія |
uk_UA |
dc.title |
Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |