Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією

Show simple item record

dc.contributor.author Бєлова, О. Б.
dc.date.accessioned 2023-06-17T14:13:56Z
dc.date.available 2023-06-17T14:13:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-106-114
dc.identifier.other УДК 376-056.264-053.4
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9764
dc.description Бєлова О. Б. Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією / О. Б. Бєлова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С. 106-114. uk_UA
dc.description.abstract Метою дослідження є виявлення актуального стану сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку, що впливає на їхню мовленнєву готовність до навчання в закладах загальної середньої освіти. Завданням дослідження є теоретичний аналіз наукових джерел із зазначеної проблеми; окреслення методів і параметрів дослідження, що розкривають рівень сформованості вербально-логічного мислення; здійснення порівняльного аналізу результатів дослідження дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та нормотиповим психофізичним розвитком. Методами дослідження стають методики із завданнями, що спрямовані на вивчення вмінь на вербальному рівні класифікувати предмети за спільними ознаками, узагальнювати предмети й абстрактні явища, розуміти переносне значення слів (метафори), аналізувати та робити висновки зі змісту оповідання. Результати експериментального дослідження дають чітке уявлення про те, що між групами досліджуваних дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та з нормотиповим психофізичним розвитком є суттєві відмінності щодо сформованості вербально-логічного мислення психологічного компонента мовленнєвої готовності. Діти старшого дошкільного віку з порушеннями мовлення потребували постійної допомоги з боку дорослого. Під час виконання завдань більшість із них здійснювала повільний перехід з одного виду питань на інший. Окрім того, ці діти допускали чимало помилок: неправильно класифікували та узагальнювали предмети за ознаками, не могли пояснити значення метафор і їхні переносні значення, а також у них виникали труднощі під час аналізу й формулювання висновків до тексту. Результати експериментального дослідження свідчать про несформовану готовність цієї категорії дітей старшого дошкільного віку інтегруватися в умови закладів загальної середньої освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject мислення uk_UA
dc.subject вербально-логічне мислення uk_UA
dc.subject діти старшого дошкільного віку uk_UA
dc.subject порушення мовлення uk_UA
dc.subject логопатологія uk_UA
dc.title Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account