| dc.contributor.author | Бєлова, О. Б. | |
| dc.date.accessioned | 2023-06-17T14:13:56Z | |
| dc.date.available | 2023-06-17T14:13:56Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.issn | DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-106-114 | |
| dc.identifier.other | УДК 376-056.264-053.4 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9764 | |
| dc.description | Бєлова О. Б. Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією / О. Б. Бєлова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С. 106-114. | uk_UA |
| dc.description.abstract | Метою дослідження є виявлення актуального стану сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку, що впливає на їхню мовленнєву готовність до навчання в закладах загальної середньої освіти. Завданням дослідження є теоретичний аналіз наукових джерел із зазначеної проблеми; окреслення методів і параметрів дослідження, що розкривають рівень сформованості вербально-логічного мислення; здійснення порівняльного аналізу результатів дослідження дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та нормотиповим психофізичним розвитком. Методами дослідження стають методики із завданнями, що спрямовані на вивчення вмінь на вербальному рівні класифікувати предмети за спільними ознаками, узагальнювати предмети й абстрактні явища, розуміти переносне значення слів (метафори), аналізувати та робити висновки зі змісту оповідання. Результати експериментального дослідження дають чітке уявлення про те, що між групами досліджуваних дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та з нормотиповим психофізичним розвитком є суттєві відмінності щодо сформованості вербально-логічного мислення психологічного компонента мовленнєвої готовності. Діти старшого дошкільного віку з порушеннями мовлення потребували постійної допомоги з боку дорослого. Під час виконання завдань більшість із них здійснювала повільний перехід з одного виду питань на інший. Окрім того, ці діти допускали чимало помилок: неправильно класифікували та узагальнювали предмети за ознаками, не могли пояснити значення метафор і їхні переносні значення, а також у них виникали труднощі під час аналізу й формулювання висновків до тексту. Результати експериментального дослідження свідчать про несформовану готовність цієї категорії дітей старшого дошкільного віку інтегруватися в умови закладів загальної середньої освіти. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.subject | мислення | uk_UA |
| dc.subject | вербально-логічне мислення | uk_UA |
| dc.subject | діти старшого дошкільного віку | uk_UA |
| dc.subject | порушення мовлення | uk_UA |
| dc.subject | логопатологія | uk_UA |
| dc.title | Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |