Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA

Show simple item record

dc.contributor.author Макєєв, С. Ю.
dc.date.accessioned 2023-06-17T13:08:32Z
dc.date.available 2023-06-17T13:08:32Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.011:001.4
dc.identifier.other DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-9-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9760
dc.description Макєєв С. Ю. Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA / С. Ф. Макєєв // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.9-19. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлений аналіз формування поняттєвого апарату природничо-наукової компетентності та роль у цьому процесі міжнародного дослідження якості освіти PISA. Розглянуто складники й аспекти природничо-наукової компетентності, відображені в освітніх документах Європейського Союзу та Організації економічного співробітництва та розвитку. Розкрито, що в рекомендаціях Ради Європи та довідкових системах Європейської комісії «Ключові компетентності для навчання протягом життя» виділяються такі компоненти природничо-наукової компетентності, як знання, навички та ставлення. Зазначено, що в рамкових документах Організації економічного співробітництва та розвитку для міжнародного дослідження якості освіти PISA сформульовано рівнозначне поняття «природничо-наукова грамотність», яке складається з низки аспектів: контексту, компетентностей, знань та ставлення. Проаналізовано зміни визначення природничо-наукової грамотності в дослідженні PISA за період 2000–2022 рр. та характеристики її аспектів. Значну увагу приділено специфіці термінології PISA, її комплексності та багатогранності.Досліджено українські дефініції природничо-наукової компетентності в національних нормативних освітніх документах і концепціях. Визначено, що вони багато в чому орієнтуються на зарубіжні рекомендації та рамкові документи міжнародних досліджень і також виділяють окремі компоненти компетентності: базові знання, уміння та ставлення. Автором наголошено на необхідності подальшого запозичення національною системою освіти світового досвіду в галузі впровадження компетентнісного підходу у зв’язку з переходом базової школи на навчання за новими освітніми стандартами на компетентнісній основі. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject природничо-наукова компетентність uk_UA
dc.subject наукова грамотність uk_UA
dc.subject ключові компетентності uk_UA
dc.subject компетентнісний підхід uk_UA
dc.subject PISA uk_UA
dc.title Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account