| dc.contributor.author | Макєєв, С. Ю. | |
| dc.date.accessioned | 2023-06-17T13:08:32Z | |
| dc.date.available | 2023-06-17T13:08:32Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.other | УДК 37.011:001.4 | |
| dc.identifier.other | DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-9-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9760 | |
| dc.description | Макєєв С. Ю. Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA / С. Ф. Макєєв // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.9-19. | uk_UA |
| dc.description.abstract | У статті представлений аналіз формування поняттєвого апарату природничо-наукової компетентності та роль у цьому процесі міжнародного дослідження якості освіти PISA. Розглянуто складники й аспекти природничо-наукової компетентності, відображені в освітніх документах Європейського Союзу та Організації економічного співробітництва та розвитку. Розкрито, що в рекомендаціях Ради Європи та довідкових системах Європейської комісії «Ключові компетентності для навчання протягом життя» виділяються такі компоненти природничо-наукової компетентності, як знання, навички та ставлення. Зазначено, що в рамкових документах Організації економічного співробітництва та розвитку для міжнародного дослідження якості освіти PISA сформульовано рівнозначне поняття «природничо-наукова грамотність», яке складається з низки аспектів: контексту, компетентностей, знань та ставлення. Проаналізовано зміни визначення природничо-наукової грамотності в дослідженні PISA за період 2000–2022 рр. та характеристики її аспектів. Значну увагу приділено специфіці термінології PISA, її комплексності та багатогранності.Досліджено українські дефініції природничо-наукової компетентності в національних нормативних освітніх документах і концепціях. Визначено, що вони багато в чому орієнтуються на зарубіжні рекомендації та рамкові документи міжнародних досліджень і також виділяють окремі компоненти компетентності: базові знання, уміння та ставлення. Автором наголошено на необхідності подальшого запозичення національною системою освіти світового досвіду в галузі впровадження компетентнісного підходу у зв’язку з переходом базової школи на навчання за новими освітніми стандартами на компетентнісній основі. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.subject | природничо-наукова компетентність | uk_UA |
| dc.subject | наукова грамотність | uk_UA |
| dc.subject | ключові компетентності | uk_UA |
| dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UA |
| dc.subject | PISA | uk_UA |
| dc.title | Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |