Abstract:
У статті розкрито теоретико-методичні засади розвитку запитувальної активності майбутніх учителів. Визначено сутність понять «запитання», «запитування», «запитувальна активність». Поняття «запитувальна активність» визначено як інтегральну якість особистості, що виявляється в спрямованості мисленнєвої діяльності, відображає стійкий інтерес до пізнання навколишнього світу у формі «запитання – відповідь», прагнення до проблематизації різних сфер життєдіяльності людини. Схарактеризовано роль запитання в процесі загального, культурного, інтелектуального розвитку учнівської та студентської молоді. Визначено функції запитання в процесі навчально-пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти, бар’єри запитувальної активності здобувачів вищої освіти. Наведено класифікації запитань, що використовуються в сучасній освітній практиці. Схарактеризовано напрями розвитку запитувальної активності майбутніх учителів у про-
цесі загальнопедагогічної підготовки, технології та техніки запитування («ромашка
Блума», Q-Storming (запитувальний штурм) (Х. Грегерсен); метод «П’ять Чому»
(С. Тойода), креативне запитування, карта запитань, позиційне запитування та ін.). Наведено етапи розвитку запитувальної активності майбутніх учителів у процесі вивчення педагогічних дисциплін.