Abstract:
У статті зазначено, що результатом реформування сучасної системи загальної
середньої освіти в Україні є переорієнтація та перехід закладів загальної середньої освіти від традиційної форми навчання до освіти на компетентнісній основі. Акцентовано на потребі змістових та функційних змін щодо формування в
учнів закладів загальної середньої освіти здоров’язбережувальних та здоров’я-
розвивальних компетентностей. Проведено аналіз питання формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей як
соціальної та педагогічної проблеми. Досліджено, що науковці обговорюють соціальну проблему, пов’язану з низьким рівнем здоров’я української молоді, що потребує детального аналізу йо-го стану, пошуку та впровадження нових
підходів до формування ціннісних орієнтацій молодих людей щодо власного здоров’я та питань його збереження. Проаналізовано особливості формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей під
час вивчення предметів «Соціальної та
здоров’язбережувальної», «Здоров’я та фізична культура» освітніх галузей Державного стандарту базової середньої освіти. Визначено основу формування
здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів загальної середньої освіти в адаптивному циклі (5 – 6 кл.) через особистісні потреби до збереження свого здоров’я і здоров’я інших, збереження свого роду,
народу, довкілля, здатність до втілення в життя власної здоров’язбережувальної
поведінки, власного здоров’язбережувального способу життя.
Description:
Дудко С. Г. Особливості формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей учнів 5 – 6 класів в освітніх галузях Державного стандарту базової середньої освіти / С. Г. Дудко // Освіта та педагогічна наука. – 2022. - №3 (181), - С. 3-13.