Abstract:
У статті представлено теоретико-методичні засади використання технологій
візуалізації у вищій школі. Розкрито сутнісні ознаки понять «візуальне», «візуалізація» у філософському та психолого-педагогічному контекстах. Визначено, що теоретичним підґрунтям аналізу змісту та функцій технологій візуалізації є іконічний (візуальний) поворот у соціогуманітарній теорії та практиці, який пов’язано із значущістю візуального складника соціокультурної реальності, конструювання соціальних практик. Представлено загальні характеристики візуального мислення з урахуванням особливостей візуального сприйняття людини, умінь та навичок перетворення інформації у візуальний образ. Розкрито варіативність наукових підходів до визначення сутності візуалізації навчальної інформації, візуалізації як освітнього тренду сучасності. Схарактеризовано роль візуальної грамотності здобувачів вищої освіти в забезпеченні успішності професійного та особистісного становлення у вищій школі. Представлено основні завдання, функції візуалізації навчальної інформації у вищій школі, загальну характеристику форм та засобів візуалізації навчальної інформації (структурно-логічні схеми; інтелект-карти, концепт-карти; опорні конспекти, інфографіка, скрайбінг та ін.).