Abstract:
У статті репрезентовано аналіз формування та становлення управлінського
впливу й державної освітньої політики в часи незалежності України (кінець ХХ –
початок ХХІ ст.) щодо системи позашкілля та акцентовано увагу на значенні по-
зашкільної освіти як важливого складника національної освітньої системи країни.
Зазначено, що в умовах реформування національної освітньої системи позашкілля має ставати важливим складником освітньо-виховної структури кожного регіону держави, адже заклади позашкільної освіти мають суттєво доповнювати
шкільну освіту, надавати кожному учню можливість визначення вподобань та реалізації своїх здібностей, інтересів і прихильності в напрямі діяльності, що в кінцевому результаті може бути основою їхньої професійної діяльності.
У розвідці виділено нормативно-правову базу, що визначає напрям та тенденції освітньої політики держави, зокрема й позашкільної. Авторка виокремлює етапи формування державної політики в галузі позашкільної освіти, акцентує
увагу на важливості підтримки державною владою та органами місцевого само-
врядування діяльності й розвитку закладів позашкільної освіти в умовах транс-
формації освітньої галузі України. Зазначено, що важливим напрямом
державної політики та управлінським впливом у галузі позашкільної освіти є
прийняття державних цільових програм як взаємопов’язаних завдань і заходів,
спрямованих на розв’язання найважливіших проблем розвитку держави або її
окремих галузей. Важливим етапом реалізації державної освітньої політики є за-
твердження та виконання освітніх програм кожного регіону, що сприяють роз-
витку системи позашкілля та ефективності вирішення основних освітніх завдань у
розрізі реформування національної освітньої системи України.
Description:
Ворона Л. І. Генеза управлінського впливу на становлення позашкілля в часи незалежності України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) / Л. І. Ворона // Освіта та педагогічна наука. – 2022. - №3 (181), - С. 80-90.