Abstract:
У статті представлено загальну характеристику загальнонаукових понять
як методологічного підґрунтя вивчення майбутніми вчителями педагогічних дисциплін. Схарактеризовано сутність, функції загальнонаукових понять, мета-
предметний характер загальнонаукових понять у контексті понятійно-термінологічного поля педагогічної теорії та практики. Схарактеризовано типові помилки роботи майбутніх учителів із понятійно-термінологічним апаратом, зокрема у використанні загальнонаукових понять. Розкрито сутність та операціональні характеристики актуалізації як процесу переведення потенційного ста-
ну суб’єкта в стан діяльності, особливості актуалізації як психолого-педагогічного феномену в освітньому процесі. Доведено необхідність реалізації
принципів системності, наступності, контекстуальності в роботі із загально-
науковими поняттями на заняттях з педагогічних дисциплін. Визначено форми
та методи актуалізації загальнонаукових понять у процесі вивчення педагогічних дисциплін (понятійна розминка; складання тезаурусу; аналіз текстів; складання кластерів, «дерева понять»; творчі завдання; візуальний ряд та ін.).