dc.description.abstract |
Цифрова компетенція є незамінною навичкою сьогодні у зв’язку з масштабними процесами діджиталізації у світі. Збагачення педагогічного інструментарію у навчальному процесі через використання smart-технологій повністю відповідає проблемам і вимогам педагогічної школи та підтримує амбіційні широкомасштабні освітні реформи в Україні. Використання smart-технологій у навчальному процесі значно вплине на якість педагогічної освіти та поліпшить цифрові й дидактичні компетенції вчителів, учнів шкіл, викладачів та студентів закладів вищої освіти України.Smart-технології – це інформаційні технології, спрямовані на розвиток компетентностей учасників освітнього процесу, необхідних для успішної діяльності в умовах цифрового суспільства. Нові інтелектуальні smart-технології вимагають зміни платформ, що використовуються для передачі знань і широкого використання smart-пристроїв. Необхідність розвитку освітнього простору пояснюється досить високим рівнем розвитку smart-технологій та швидкого проникнення їх у повсякдення життя.
Своєю чергою, Smart Education (розумна освіта) – концепція, яка передбачає комплексну модернізацію всіх освітніх процесів, а також методів і технологій, що використовуються у цих процесах, що дає змогу по-новому побудувати процес розроблення контенту, його доставки та актуалізації.
Smart-освіта передбачає гнучкість та наявність великої кількості джерел, максимальну різноманітність різних мультимедіа та швидке підлаштування під рівень та потреби слухача. Використання smart-технологій в освіті визначається розвитком у здобувачів освіти критичного мислення, умінь самостійно планувати та організовувати всі етапи власної навчальної діяльності, зокрема від формулювання мети до виконання різних проєктних операцій, від реалізації проєкту до самоконтролю та самооцінки й рефлексії. Цей процес, охоплюючи кілька стадій, передбачає як ознайомлення з новим видом діяльності, усвідомлення його сенсу, так і початкове оволодіння ним, а також розвиток умінь самостійного розроблення різних навчальних проєктів. |
uk_UA |