Abstract:
У статті акцентовано, що сьогодні суспільство потребує школи, яка може підготувати ділову людину, котра відрізняється високим рівнем творчості й професіоналізму, володіє моральною позицією та широтою компетенцій. Охарактеризовано допрофільну підготовку як систему педагогічної, психолого-педагогічної, інформаційної та організаційної діяльності, яка допомагає здобувачам базової середньої освіти у виборі ними профільних напрямів майбутнього навчання та широкої сфери подальшої професійної діяльності. Узагальнено різні визначення поняття «готовність», яке трактується як прояв здібностей; як особистісна освіта, якість, властивість; як стан; як основна умова виконання людиною будь-якого виду діяльності, здійснення самопізнання, поповнення особистісного досвіду, підвищення рівня самостійності й розвитку потенційних пізнавальних можливостей. Резюмовано, що правильна підібрана допрофільна траєкторія руху здобувачів освіти створює можливості для найбільш повного розвитку дитини відповідно до її сутності. Це стане потужним локомотивом прогресу українського суспільства в умовах переходу країни до інформаційно-комунікаційних технологій, за якого успіх визначатиметься розвиненістю особистості та її максимальною самореалізацією.
Description:
Отрощенко Н. Л. Формування в учнів 7–9-х класів готовності до подальшого навчання
як наукова проблема / Н. Л. Отрощенко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2022. - № 6 (354), грудень. – С.70-74.