dc.description.abstract |
У статті розглянуто вимоги до професійної підготовки майбутнього фахівця із соціальної роботи, що вміщує формування моральності та етичності, які є невід’ємною частиною його підготовки допрофесійної діяльності; розкрито поняття «професійно-етична культура фахівця з соціальної роботи», під яким розуміється система професійно-моральних цінностей, які стали внутрішніми переконаннями особистості; охарактеризовано соціально-педагогічні умови, що зумовлюють формування та подальший розвиток тих чи інших якостей, властивостей, умінь, які ще не існують у внутрішніх структурах майбутнього фахівця із соціальної роботи; виділено умови формування професійно-етичної культури майбутніх фахівців із соціальної роботи. Умова створення комунікативного середовища: комунікативна культура (висловлювання власних думок, уміння створювати сприятливий психологічний клімат, уміння вести діалог) та комунікативна компетентність (професійне бачення ситуації комунікації). Умова створення мотивації у студентів до оволодіння професійно-етичною культурою (усвідомлення значущості обраної професії, необхідності приносити користь людям, поліпшення соціально-захисних умов у країні; мотиви особистого характеру – задоволення потреб у громадському визнанні, у самоактуалізації, самовираженні, у здійсненні сенсу та реалізації цінностей). Умови вивчення гуманістичного аспекту професійної сфери, виявлення її етичних проблем (оволодіння етичними нормами професії, професійний етикет, професійне спілкування, пошук та усвідомлення особистісних смислів у професії, самоактуалізація особистості). Умова застосування у навчанні особистісно-орієнтованих методів (рольові та ділові ігри, проєктування, метод проблемних ситуацій, метод сократівського діалогу). |
uk_UA |