dc.description.abstract |
У статі представлено модельну характеристику викладача зі
сформованою лінгвометодичною компетеність, який спроможний
ефективно та результативно працювати у ЗВО та здійснювати освітню
діяльність зі здобувачами освіти за різними спеціальностями. Розглянуто
поняття «лінгвометодична компетеність» та «модельна характеристика»;
визначено, специфіку професійного портфелю викладача іноземної мови
зі сформованою лінгвометодичною компетеність. Визначено, що до
обов’язкової характеристики викладача іноземної мови, що працює зі
здобувачами різних профілів має характеризуватися: загальною та
спеціальною освіченістю, знаннями з дисципліни, що викладається; проявляти професійну майстерність; бути професійно захопленим;
здатність до педагогічної відкритості, творчості, ініціативності та
активності. У процесі дослідження встановлено, що викладачі іноземних
мов будуть налаштовані створювати інноваційні технології, або сприяти
їх оптимізації під освітні цілі, тяжіти до новації та науково-педагогічної
творчості, будуть мотивовані до самовдосконалення та рефлексії.
Встановлено, що налаштованість викладачів іноземних мов на
кооперацію з майбутніми викладачами іноземних мов зумовлено
індивідуально-особистісною характеристикою педагога, його
професійними установками та самооцінкою. Визначено, що доцільним у
процесі здійснення продуктивної педагогічної діяльності сам педагог
трансформує ціннісно-мотиваційну сферу майбутнього викладача
іноземної мови, активізує процеси саморозвитку й рефлексії, стимулює і
власний інтерес, і інтерес майбутніх викладачів іноземних мов до
професійної діяльності взагалі та для своєї самореалізації в ній зокрема.
Встановлено, що гармонійна сукупність зовнішніх і внутрішніх
установок; індивідуальні і професійні якості педагога, що демонструють
його бажання, готовність і здатність до суб’єктного спілкування з
учасниками освітнього процесу, визначає авторський стиль роботи
педагога, який долучений до процесу формування професійної
компетентності в майбутніх викладачів іноземних мов. Орієнтація на
саморозвиток визначає потужний пізнавальний інтерес до освітньої
діяльності, його творчу спрямованість, здатність до допомоги та
співтворчості з магістрантами. Зроблено висновок про те, що професійна
самореалізація суб’єктів та об’єктів освітнього процесу здійснюється за
допомогою їхнього суб’єкт-суб’єктного характеру взаємодії, яка
передбачає узгоджену діяльність учасників освітнього процесу,
спрямовану на досягнення професійних цілей та сприяє і професійному
зростанню взагалі, і формуванню в них професійної компетентності
зокрема. |
uk_UA |