Abstract:
У статті акцентовано увагу на набутті нових компетентностей у здобувачів вищої
освіти з метою успішної реалізації професійних і побутових завдань у різних сферах діяльності. Наголошено на важливості розвитку у здобувачів вищої освіти навичок читацької грамотності, ознайомлення з основними техніками й методиками ефективного читання, виробленні вмінь швидко та якісно сприймати й опрацьовувати текстову інформацію, що є основою для успіхів у різних галузях і напрямах освіти.
Розглянуто освітній компонент вільного вибору «Ефективне читання», запроваджений в освітній процес Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» ОКР бакалавр. Наголошено на його актуальності. Схарактеризовано мету, завдання освітнього компонента, професійні знання й уміння, фахові компетентності, які набувають здобувачі освіти в процесі роботи над ним. Представлено основний тематичний зміст освітнього компонента, навчальний посібник «Ефективне читання». Здійснено аналіз рівнів сформованості навичок ефективного читання в здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітньої програми «Початкова освіта» до і після роботи над освітнім компонентом.