Abstract:
У статті констатовано необхідність і доцільність трансформації всіх ланок освіти на партнерських засадах. Доведено, що саме партнерська взаємодія у професійній діяльності педагогів НУШ може забезпечити такий формат освіти й стосунків. Ураховуючи, що пріоритетна в конкретний період розвитку суспільства парадигма певним чином задає зразок, модель сприйняття й пояснення світу, обґрунтовано необхідність дослідження парадигмальних засад дослідження, що становлять його концептуальне підґрунтя. Представлено авторську дефініцію партнерської взаємодії майбутнього вчителя як систему паритетних взаємин суб’єктів освітнього процесу, яка характеризується загальними цілями, взаємною відповідальністю сторін за результат співпраці, а також
особистісним прогресом кожного учасника в процесі спільної діяльності.
Розкрито сутність особистісно зорієнтованої, смислової та рефлексивної освітніх
парадигм, на яких базується сучасна професійна підготовка майбутніх учителів до партнерської взаємодії в початковій школі. Доведено, що розглянуті освітні парадигми, з одного боку, базуються на партнерській взаємодії, з іншого – зумовлюють ефективність процесу формування партнерської взаємодії в усіх її сферах, а саме: стосунках та комунікації, перцепції, інтеракції. Обґрунтовано доцільність використання в поданому дослідженні позитивних аспектів кожної із зазначених парадигм освіти, що пов’язані з їх особистісними та ціннісно-смисловими орієнтирами, рефлексивною та емпатійною насиченістю, що є важливими детермінантами ефективної побудови партнерської взаємодії.
Description:
Єпіхіна М. А. Парадигмальні засади професійної підготовки майбутніх учителів до реалізації партнерської взаємодії в початковій школі / М. А. Єпіхіна // Освіта та педогогічна наука. – 2022. - №1 (180), - С. 37-46.