Abstract:
У поданій статті розглянуто сутність та структуру коучингового підходу, що містить концептуальний (пов’язаний з тлумаченням феномену «коучинг», його типів та
принципів) та технологічний (передбачає впровадження коучингових технік у процесі формування рефлексивної компетентності майбутнього педагога) складники.
Розкрито сутність та структуру рефлексивної компетентності майбутнього педагога, що є метакомпетентністю особистості, яка містить мотиваційно-ціннісний (сукупність мотивів, установок, ціннісного ставлення до рефлексивної діяльності); когнітивний (рефлексивні знання, поняття й уявлення) та операційно-діяльнісний (сукупність рефлексивних умінь) компоненти. Проаналізовано логіку, напрями рефлексіогенезу як процесу поступового розвитку складників рефлексивної компетентності в напрямі їх ускладнення й поширення діапазону реалізації різних типів педагогічної рефлексії (особистісної, інтелектуальної, комунікативної, кооперативної). Доведено, що мотиваційні аспекти рефлексивної компетентності трансформуються в напрямі: мотиви, потреби в рефлексивній діяльності, рефлексивна установка, ціннісне ставлення до рефлексії. Когнітивний та операційно-діяльнісний складники рефлексивної компетентності змінюються в напрямі розширення знань і вмінь, що відбивають особистісний, інтелектуальний типи рефлексії, – знаннями та вміннями, що пов’язані з кооперативною та комунікативною рефлексією.