dc.description.abstract |
В роботі розглянуто актуальні проблеми формування у майбутніх
вчителів зарубіжної літератури фахової компетенції аналізу художнього
тексту на основі інтегрованого підходу. Встановлено, що реалізація
такого підходу здійснюється в процесі формування у школярів
особистісного образу кожної теми уроку відповідно до шкільної
програми, розширення асоціативних зв`язків учнів, їх здатності
взаємодіяти з культурними образами різних епох і країн, формування
емоційно-ціннісного відношення до світу та вміння усвідомити себе у
ньому. Мета дослідження - розробити технологію інтегрованого підходу
до аналізу художнього тексту з урахуванням естетичних,
культурологічних, психологічних основ сприйняття літературного тексту
як тексту мистецтва, вікових особливостей розуміння та інтерпретації
художніх творів учнями. У процесі дослідження з’ясовано, що реалізація
ідеї інтегрованого підходу до аналізу тексту у школі припускає вихід
викладача за межі власного предмета, коли вчитель здатний осмислювати
матеріал з філософської, літературознавчої, мистецтвознавчої,
культурологічної позицій, усвідомлюючи місце свого предмета в системі
культури; в ході аналізу літературного тексту вчитель використовує
різноманітні можливості взаємодії літератури з іншими видами
мистецтва, щоб забезпечити безпосередню участь школярів в
самостійному аналізі літературного тексту та організації їхньої
художньо-творчої діяльності на уроці. Визначено коло підготовчих
завдань, які вчитель повинен виконати у процесі підготовки до такого
уроку літератури. На основі аналізу досвіду вчителів-практиків,
відповідей учнів та їхніх творчих робіт зроблено висновок про те, що
творча лабораторія вчителя та учнів, які здійснюють інтегрований підхід
до аналізу тексту, не може бути вичерпана характеристикою зазначених
напрямків діяльності на уроці, а потребує тісної взаємодії з позакласною
роботою. |
uk_UA |