dc.description.abstract |
У статті зазначено, що весь творчий шлях Ю. Андруховича
пов'язаний із процесом творення канону постмодерного роману в
українській літературі. Систематизовано актуалізовані письменником у
його романістиці 1990-х — 2000-х років складники жанрового канону, такі
як пародіювання вад та протиріч сучасної цивілізації, множинність вибору
у кожній життєвій ситуацій, перформативність як спосіб комунікації,
наскрізна відвертість та відсутність меж для зображення будь-яких аспектів
життя, програмове порушення стереотипів і табу, демонстрація мовної та
стилістичної віртуозності, поліжанровість та жанрова пастишизація,
буфонадність жанру, фрагментарність і колажність структури, найширша
культурна ерудиція й вільне обігрування традиції, сценарність
(театральність або кінематографічність) життя, багатошаровість та поліваріантність розгортання наративу, симультанність та ін. У статті
з’ясовується, які аспекти постмодерністської поетики актуалізує і
розробляє Ю. Андрухович у романі „Радіо Ніч”. Визначаються традиційні
та новаторські жанростворюючі стратегії, які свідчать про трансформацію і
продовження формування сучасного канону постмодерного роману, а саме:
інтермедії-записи радіоефірів, репортажність викладу, музичні фрагменти
як смисловий елемент, культурні коди з прихованим смислом, елементи
роману абсурду, утопії, антиутопії, використання міжродового синтезу.
Окреслене коло нових для романістики Ю. Андруховича тем та мотивів,
серед яких тема політичного переслідування і фізичого насильства з
незворотніми наслідками, тема великих несподіваних грошей, езотеричне
розуміння існування як послідовності земних втілень, рецепція революції
Гідності на Заході, тема тюремного життя, гібридної війни. |
uk_UA |