Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Служба медіації в школі: досвід зарубіжних країн та України

Show simple item record

dc.contributor.author Мальцева, О. І.
dc.date.accessioned 2022-11-26T21:21:07Z
dc.date.available 2022-11-26T21:21:07Z
dc.date.issued 2021-10
dc.identifier.other УДК 364-7:[37:316.485]
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9256
dc.description Мальцева О. І. Служба медіації в школі: досвід зарубіжних країн та України / О. І. Мальцева // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 188-196. uk_UA
dc.description.abstract У статті на основі аналізу закордонних і вітчизняних наукових джерел здійснена спроба узагальнити досвід діяльності шкільних служб медіації в зарубіжних державах та проаналізувати стан і перспективи застосування такої технології соціально-педагогічної роботи з шкільними конфліктами в українських закладах освіти. Встановлено, що шкільна медіація існує в багатьох країнах світу: Австралії, Новій Зеландії, США, Великобританії, Німеччині, Фінляндії, Росії, Білорусі та інших. Але моделі функціонування шкільних служб медіації мають певні відмінності. В тих країнах, де збереглися традиції корінних народів (індіанців в Америці, племен Маорі в Новій Зеландії) популярною є сусідська (общинна) модель шкільної медіації. У європейських країнах більшою мірою поширена професійна медіація, коли за допомогою щодо вирішення конфліктів звертаються до фахівців (адвокатів, суддів, психологів). Популярними є робота з юними правопорушниками, відновні практики, медіація однолітків та полікультурна медіація. З’ясовано, що в Україні перша спроба функціонування служб медіації в школі була здійснена в м. Одесі у 2001 році. Впровадження шкільної медіації в основному здійснюється через Шкільні Служби Порозуміння (ШСП). ШСП застосовують у своїй діяльності відновні практики та діють за принципом «рівний – рівному». На сьогодні, діяльність цих служб не стала масовим явищем у вітчизняних закладах освіти, а залишається інновацією, поширення якої стримує ряд причин (недостатність ресурсів у закладі освіта, слабка мотивація педагогів, нерозуміння цінності технології і т.п.). uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject медіація uk_UA
dc.subject шкільна медіація uk_UA
dc.subject Шкільна Служба Порозуміння uk_UA
dc.title Служба медіації в школі: досвід зарубіжних країн та України uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account