Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Парадигма онтогенезу мовлення як методологічна основа мовленнєвого розвитку

Show simple item record

dc.contributor.author Бєлова, О. Б.
dc.date.accessioned 2022-11-26T21:06:29Z
dc.date.available 2022-11-26T21:06:29Z
dc.date.issued 2021-10
dc.identifier.other УДК 159.946.3-053.4
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9254
dc.description Бєлова О. Б. Парадигма онтогенезу мовлення як методологічна основа мовленнєвого розвитку / О. Б. Бєлова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 207-223. uk_UA
dc.description.abstract У науковому дослідженні здійснено теоретичний аналіз з проблеми вивчення онтогенезу мовлення від народження до шкільного віку. Мета дослідження – здійснити теоретичне обґрунтування онтогенезу мовлення як методологічної основи мовленнєвого розвитку. Методи дослідження: аналіз наукових джерел. Завдання дослідження: теоретичний аналіз наукових теорій щодо пізнання термінів «мови» і «мовлення»; обґрунтування терміну «онтогенез» та терміносполук таких як «онтогенез мовлення», «онтогенез дитячого мовлення», «розвиток мовлення»; вивчення психолінгвістичних концепцій онтогенезу мовлення; розкрити феноменологію теорії мовленнєвої діяльності в науковому просторі; висвітлення, на основі наукових теорій, етапів онтогенетичного розвитку дитини від народження до шкільного віку; розглянути наукові вчення щодо взаємозв’язку мовлення з іншими психічними процесами. На основі науково-теоретичного дослідження було розкрито зміст понять «мова» та «мовлення»; з’ясовано розуміння терміну «онтогенез» та терміносполук таких як «онтогенез мовлення», «онтогенез дитячого мовлення», «розвиток мовлення»; ознайомлено з різними науковим позиціями, що висвітлювати онтогенез розвитку мовлення: нативізм (генетична запрограмованість мовленнєвого розвитку), діяльнісна мовленнєва теорія (мовлення набуває своєрідної діяльності, вмотивованості, евристичності є соціально та предметно зумовленим) та когнітивний розвиток (взаємозв’язок мовлення з пізнавальними психічними процесами); описана феноменологія теорії мовленнєвої діяльності, що включає провідні елементи: мотив, мету, завдання, умови, дії, операції, засоби виконання; розкрито етапність онтогенезу дитячого мовлення (немовлячий, ранній, дошкільний та шкільний вік); визначено тісний взаємозв’язок мовлення з психічними процесами. Вивчення концептуальних основ онтогенезу мовлення дозволить нам у подальшому осягнути проблему мовленнєвої готовності до шкільного навчання дітей з логопатологією. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject мова uk_UA
dc.subject мовлення uk_UA
dc.subject онтогенез мовлення uk_UA
dc.subject онтогенез дитячого мовлення uk_UA
dc.subject розвиток мовлення uk_UA
dc.title Парадигма онтогенезу мовлення як методологічна основа мовленнєвого розвитку uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account