Abstract:
У статті робиться спроба схарактеризувати основні форми і
напрями роботи у екологічному вихованні школярів. Мета і завдання
статті обумовлені катастрофічним станом оточуючого середовища з
одного боку, і безпосередньою байдужістю основної маси сучасного
суспільства до екології вцілому.
Авторами схарактеризовано основні напрямки роботи щодо
формування екологічної культури і свідомості у школярів.
За основу було взято і запропоновано концепцію «Нової
Української школи», в якій підкреслюється важливість міжпредметних
зв’язків шкільних дисциплін і формування основних компетентностей у
сучасних дітей. Так, авторами наводяться приклади, як за допомогою
природничих начальних дисциплін можна впливати і на екологічну
свідомість дітей, тим самим розширюючи їх світогляд, та привчаючи до
раціоналістичного аналізу і співставлення фактів.
В дослідженні обґрунтовано етапність формування екологічного
виховання через навчальні заняття і дослідницьку діяльність школярів від
створення мотивації бажання знайомитися із довколишнім середовища до
усвідомлення учнями причин і наслідків сучасних екологічних проблем,
свідомого ставлення і пошуку шляхів їх вирішення.
Не розділяючи навчальну діяльність і елементи екологічного
виховання, вчителі матимуть змогу сприяти глибокому усвідомленню у
школярів ролі сприятливого екологічного середовища. А формування
екологічної свідомості у школярів сприятиме їх відповідальному
відношенню і до власного здоров’я
Description:
Білецький О. А. Шляхи екологічного виховання в шкільному освітньому процесі / О. А. Білецький, М. М. Юрченко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 140-147.