dc.description.abstract |
У статті характеризується театральне мистецтво як поєднання
зображувальних можливостей різних мистецтв: літератури, сцени,
живопису, архітектури, танцю тощо. Надано характеристика, відмінності
видів театру: драматичний, музичний (опери, оперети, балету),
пантоміми, театр ляльок, театр малих форм, які своєрідно впливають на
формування особистості підростаючого покоління. Показано, що
естетичне виховання можна розглядати як універсальний засіб
особистісного розвитку особи на основі виявлення індивідуальних
здібностей, різнобічних естетичних потреб та інтересів. Визначена мета
естетичного виховання, а саме, на основі сприймання, інтерпретації
творів мистецтва і практичної художньо-творчої діяльності формувати в
людини особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва,
розвивати естетичну свідомість, загальнокультурну і художню
компетентність, здатність до самореалізації, потребу в духовному
самовдосконаленні. Доведено, що художньо-педагогічні технології є
найбільш ефективними у процесі естетичного виховання особистості; їх
структура вміщує: людські ресурси (емоційно забарвлена суб’єкт-суб’єктна взаємодія, палітра форм і методів організації різних видів
художньо-творчої діяльності), художньо-інтелектуальні ресурси (твори
мистецтва, художні знання, ідеї, сенси, цінності), технічні ресурси
(аудіовізуальні, комп’ютерні); види: локальні (конкретні методики з
розвитку визначених умінь та навичок), системні (охоплюють цілісний
виховний процес, різні види мистецтва). Представлено форми і методи
художньо-ігрових технологій (драматизація, пантоміма, інсценізація,
театралізація), що сприяють естетичному вихованню особистості. |
uk_UA |