Abstract:
Впровадження цифрових технологій у виробництво та повсякденне життя істотно змінює ринок праці, співвідношення
на ньому вікових груп, сфер діяльності, форм організації виробництва та зайнятості, що потребує нових навичок та компетенцій працівників. Цифрові навички стають критично важливими як для працівників, так і для роботодавців. Для менеджерів
і фахівців обов'язковим стає наявність знань в галузі пошуку, фільтрації, систематизації, оцінки та аналізу великої кількості
даних, цифрового контенту та інформації.
Особливістю сучасної праці є зміна традиційних меж трудової діяльності, посилення ролі індивідуальних професійних
якостей працівників, їх компетенцій. Тому трудова діяльність сучасного працівника набуває все більш вираженої специфіки,
враховувати яку необхідно при впровадженні нових форм мотивації.
Мотивація до освоєння цифрових компетенцій персоналу являє собою процес створення умов, за яких працівники можуть реалізувати свої цінності, потреби, потенціал та які чинять активний вплив на цілеспрямовану зміну людиною своєї
поведінки. В умовах цифровізації економіки особливого значення набувають методи мотивації персоналу до отримання цифрових навичок і компетенцій, їх реалізації у цифрових технологіях.
Окреслено перелік цифрових навичок і компетенцій, обґрунтовано доцільність застосування гейміфікації для активізації
персоналу, розроблено заходи мотивації покоління Z до освоєння та використання цифрових навичок для результативності
праці. Акцентовано увагу на якостях менеджменту та працівників на підприємствах – «прихованих чемпіонах».