dc.description.abstract |
У статті на основі узагальнення робіт українських і російських учених визначено сутність понять „методологія”, „методологія педагогіки”, „методологія наукового дослідження”, які становлять методологічне забезпечення наукових досліджень. Названий аспект розкривається на прикладі конкретної наукової проблеми, пов’язаної з розвитком теорії управління вищими навчальними закладами в Україні (остання чверть ХХ – початок ХХІ століття). Також доведено, що ефективність проведення дослідження залежить від визначення оптимальності й цілісності чотирьох рівнів його методології, зокрема це філософський, рівень загальнонаукових принципів і форм дослідження, рівень конкретно-наукової методології і методики й техніка дослідження. Відзначається, що методологію слід розглядати не просто як систему принципів і способів побудови теоретичної та практичної діяльності, а як проект пізнавальної діяльності, створений з урахуванням особливостей предмета пізнання і закономірностей мислення. Аналіз літератури свідчить, що досліджувана проблема потребує особливої уваги й детального вивчення. |
uk_UA |