Abstract:
У статті на основі узагальнення робіт українських і російських учених визначено сутність понять „методологія”, „методологія педагогіки”, „методологія наукового дослідження”, які становлять методологічне забезпечення наукових досліджень. Названий аспект розкривається на прикладі конкретної наукової проблеми, пов’язаної з розвитком теорії управління вищими навчальними закладами в Україні (остання чверть ХХ – початок ХХІ століття). Також доведено, що ефективність проведення дослідження залежить від визначення оптимальності й цілісності чотирьох рівнів його методології, зокрема це філософський, рівень загальнонаукових принципів і форм дослідження, рівень конкретно-наукової методології і методики й техніка дослідження. Відзначається, що методологію слід розглядати не просто як систему принципів і способів побудови теоретичної та практичної діяльності, а як проект пізнавальної діяльності, створений з урахуванням особливостей предмета пізнання і закономірностей мислення. Аналіз літератури свідчить, що досліджувана проблема потребує особливої уваги й детального вивчення.
Description:
Васиньова Н. С. Рівні методології у дослідженні проблеми розвитку теорії управління вищими навчальними закладами (останньої чверті ХХ – початку ХХІ століття) в Україні / Н. С. Васиньова // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2017. – Vol. 54, Issue: 126. - P. 53-57.