Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Реформовчий потенціал шкільної освітньої політики Міністерства освіти і науки України (2000 – поч. 2005)

Show simple item record

dc.contributor.author Дічек, Н.П.
dc.date.accessioned 2021-05-24T08:34:47Z
dc.date.available 2021-05-24T08:34:47Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 37.014:354.32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/8099
dc.description Дічек Н. П. Реформовчий потенціал шкільної освітньої політики Міністерства освіти і науки України (2000 – поч. 2005) / Н.П.Дічек // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки / Відп. за вип. О. Л. Караман, Я. І. Юрків - 2020. - №7 (338). – С.95-11. uk_UA
dc.description.abstract На основі історіографічного аналізу законодавчих, документальних, наукових, соціологічних джерел, здійсненого на підставі системного і міждисциплінарного підходів, у хронотопічній цілісності представлено розгортання державної політики у галузі середньої загальної освіти в Україні. Предметом дослідження стала діяльність Міністерства освіти і наук України (у хронологічних межах 2000 – поч. 2005 рр.) як репрезентанта і генератора політики держави у сфері розвитку шкільної освіти. Одиницями аналізу стали поняття «реформування освіти» як розроблення стратегії змін у шкільній політиці держави та поняття «модернізація освіти» як продукування і реалізація концептуально нових тактичних завдань, спрямованих на виконання стратегічних задумів. Обґрунтовано, що діяльність МОН України у досліджуваний час мала активний реформовчий за суттю характер і стала другим періодом реформування шкільної галузі в історії незалежної України. Першим вважаємо період 1991-1993 рр. Роботу МОН України у 2000 – поч. 2005 рр. було спрямовано на реалізацію нової євроінтеграційної стратегії засобами радикально модернізованих тактичних кроків (уведення і розроблення державних стандартів освіти, індивідуалізованої 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів, оновлення змісту середньої освіти і забезпечення її варіативності, перехід на 12-річний термін шкільної освіти і поступову профільність старшої школи, розроблення низки загальноосвітніх концепцій модернізації загальноосвітньої школи, насамперед в аспекті її інформатизації і комп’ютеризації, цілеспрямованого формування у дітей та молоді громадянських якостей, екологічного світобачення), що відповідало реаліям глобалізаційних процесів. Євроінтеграційний шлях розвитку і самої держави, і системи освіти поєднувався з утвердженням в шкільній освіті дитиноцентричної парадигми. Водночас реформаторська діяльність МОН України зберігала елементи раціональної наступності у розробленні попередніх модернізаційних змін у галузі шкільної освіти (спрямування на зростання кількості шкіл з українською мовою навчання, поглиблення процесів індивідуалізації навчання). Починання МОН України цього періоду торкалися й нагальних освітньо-соціальних аспектів модернізації школи – започаткування реалізації програми «Шкільний автобус», державної програми «Вчитель», яка спрямовувалася на підвищення соціального статусу педагога. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject Міністерство освіти і науки України uk_UA
dc.subject Державна освітня політика uk_UA
dc.subject середня загальноосвітня школа uk_UA
dc.subject реформування uk_UA
dc.subject модернізація uk_UA
dc.subject євроінтеграція uk_UA
dc.title Реформовчий потенціал шкільної освітньої політики Міністерства освіти і науки України (2000 – поч. 2005) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account