| dc.contributor.author | Вошколуп, Г.Ю. | |
| dc.date.accessioned | 2021-05-19T13:16:02Z | |
| dc.date.available | 2021-05-19T13:16:02Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.other | УДК 378.14.015.62 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/8045 | |
| dc.description | Вошколуп Г. Ю. Соціально-психологічні особливості формування конфліктологічної компетентності фахівця в трудовому колективі / Г.Ю.Волошкуп // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. О. Л. Караман ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2021. - № 1 (176). – С.32-43. | uk_UA |
| dc.description.abstract | У статті на основі аналізу наукових праць із питань сутності та природи конфліктів доведено, що конфлікт може розглядатись із трьох позицій: як психологічне явище під впливом людського чинника на основі незбігу поглядів; як організаційно-діяльнісне явище на основі розбалансованості між особою та її оточенням; як соціально-філософське явище, пов’язане зі сприйняттям конфлікту як соціальної аномалії. Окреслено хронологію наукових вчень про сутність і природу конфлікту, причини його виникнення та способи уникнення й попередження. Визначено, що конфлікти в трудовому колективі є одним із різновидів соціальних конфліктів, природа виникнення якого пов’язана із застосуванням праці (з трудовими правовідносинами) та взаєминами фахівців у трудовому колективі (співпраця, колективне вирішення завдань, діада «керівник – підлеглий», несправедливий розподіл обов’язків, повноважень, відповідальності тощо). Схарактеризовано сутнісне значення конфліктологічної компетентності та наголошено на важливості її формування у фахівців у трудових колективах. Здійснено структуризацію конфліктологічної компетентності на компетентності й компоненти більш нижчого рівня. Компонентно-структурний аналіз феномену «конфліктологічна компетентність» з метою мінімізації конфліктів у трудових колективах дозволив виокремити в його складі такі компоненти: мотиваційний (емоційно-вольова та конструктивна компетентності); когнітивний (нормативна, особистісна та креативна компетентності); управлінський (проєктувальна, рефлексивна, регулятивна, ситуаційна та профілактична компетентності); соціальний (поведінкова та етична компетентності). | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | педагогічні науки; | |
| dc.subject | конфлікт | uk_UA |
| dc.subject | конфліктологічна компетентність | uk_UA |
| dc.subject | трудовий колектив | uk_UA |
| dc.subject | конфлікт у трудових колективах | uk_UA |
| dc.subject | причини конфліктів | uk_UA |
| dc.subject | чинники конфліктів | uk_UA |
| dc.subject | структура конфліктологічної компетентності | uk_UA |
| dc.title | Соціально-психологічні особливості формування конфліктологічної компетентності фахівця в трудовому колективі | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |