dc.contributor.author |
Вошколуп, Г.Ю. |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-19T13:16:02Z |
|
dc.date.available |
2021-05-19T13:16:02Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.other |
УДК 378.14.015.62 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/8045 |
|
dc.description |
Вошколуп Г. Ю. Соціально-психологічні особливості формування конфліктологічної компетентності фахівця в трудовому колективі / Г.Ю.Волошкуп // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. О. Л. Караман ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2021. - № 1 (176). – С.32-43. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті на основі аналізу наукових праць із питань сутності та природи конфліктів доведено, що конфлікт може розглядатись із трьох позицій: як психологічне явище під впливом людського чинника на основі незбігу поглядів; як організаційно-діяльнісне явище на основі розбалансованості між особою та її оточенням; як соціально-філософське явище, пов’язане зі сприйняттям конфлікту як соціальної аномалії.
Окреслено хронологію наукових вчень про сутність і природу конфлікту, причини його виникнення та способи уникнення й попередження. Визначено, що конфлікти в трудовому колективі є одним із різновидів соціальних конфліктів, природа виникнення якого пов’язана із застосуванням праці (з трудовими правовідносинами) та взаєминами фахівців у трудовому колективі (співпраця, колективне вирішення завдань, діада «керівник – підлеглий», несправедливий розподіл обов’язків, повноважень, відповідальності тощо).
Схарактеризовано сутнісне значення конфліктологічної компетентності та наголошено на важливості її формування у фахівців у трудових колективах.
Здійснено структуризацію конфліктологічної компетентності на компетентності й компоненти більш нижчого рівня.
Компонентно-структурний аналіз феномену «конфліктологічна компетентність» з метою мінімізації конфліктів у трудових колективах дозволив виокремити в його складі такі компоненти: мотиваційний (емоційно-вольова та конструктивна компетентності); когнітивний (нормативна, особистісна та креативна компетентності); управлінський (проєктувальна, рефлексивна, регулятивна, ситуаційна та профілактична компетентності); соціальний (поведінкова та етична компетентності). |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
конфлікт |
uk_UA |
dc.subject |
конфліктологічна компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
трудовий колектив |
uk_UA |
dc.subject |
конфлікт у трудових колективах |
uk_UA |
dc.subject |
причини конфліктів |
uk_UA |
dc.subject |
чинники конфліктів |
uk_UA |
dc.subject |
структура конфліктологічної компетентності |
uk_UA |
dc.title |
Соціально-психологічні особливості формування конфліктологічної компетентності фахівця в трудовому колективі |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |