Abstract:
У статті розглянуто різні види дидактичних музейних засобів, які використовуються під час організації музейнопедагогічної діяльності з учнями та студентами. Якісне проєктування музейної роботи неможливе без розробки засобів навчання, котрі дозволяють підвищити якість і результативність навчальної та просвітницької діяльності в просторі музею. Автор розглядає засоби музейної педагогіки як елементи дидактичного забезпечення, предметів матеріальної та духовної культури, що сприяє ефективній реалізації музейно-педагогічного процесу, є потужним інформаційним ресурсом реконструкції та актуалізації культурної спадщини минулого.
Виокремлено та проаналізовано основні аудіовізуальні дидактичні засоби в просторі музею – музейні проморолики; музейні аудіогіди та QR-коди; віртуальні мобільні девайси та додатки; музейні фільми; музейні перформанси-імпровізації; музейні презентації, дидактичні мініплакати; музейні постери; ігрові настільні (настінні, підлогові) карти; музейні ігрові та інтерактивні путівники; музейні паспорти; маршрутні листки активності («карти праці»); робочі зошити. Акцентовано, що особливістю застосування дидактичних засобів у просторі музею може слугувати їхній технологічний характер, зокрема доступність, раціональність, економія часу, певна алгоритмізація. Автор звертає увагу на значення дидактичних музейних засобів для формування нового освітнього простору, що орієнтується на сучасні освітні парадигми, гуманістичний характер навчання й виховання, індивідуальний підхід до учня / студента.
Description:
Караманов О. В. Дидактичні засоби музейної педагогіки як елемент формування нового освітнього простору / О.В.Караман // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. О. Л. Караман ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2021. - № 1 (176). – С.12-21.