dc.description.abstract |
У статті розкрито поняття «патріотизм» як моральний принцип, соціальна та моральна якість; представлено компоненти патріотизму (когнітивний, мотиваційний, емоційний, творчий); надано характеристику патріотичного виховання як системи, що вміщує зовнішні (держава, громадські об’єднання, соціально виховні інститути: сім’я, школа тощо), і внутрішні (культурні та історичні цінності) чинники. Надано вихідна концепція соціально-педагогічної технології патріотичного виховання старшокласників в закладі загальної середньої освіти, визначено етапи її розробки (теоретичний, методичний, процедурний) та структуру (діагностика проблеми, цілепокладання, вибір інструментарію, оцінка результатів діяльності). Доведено, що найбільш ефективними методами патріотичного виховання є активні методи, що спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості (ситуаційно-рольові ігри, соціодрама, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, «мозкові атаки», демократичний діалог, методики колективних творчих справ, переконання, інформаційно-доказовий метод, пошуковий метод, дискусія; метод аналізу соціальних ситуацій морально-етичного характеру). |
uk_UA |