Abstract:
У статті розкрито поняття «патріотизм» як моральний принцип, соціальна та моральна якість; представлено компоненти патріотизму (когнітивний, мотиваційний, емоційний, творчий); надано характеристику патріотичного виховання як системи, що вміщує зовнішні (держава, громадські об’єднання, соціально виховні інститути: сім’я, школа тощо), і внутрішні (культурні та історичні цінності) чинники. Надано вихідна концепція соціально-педагогічної технології патріотичного виховання старшокласників в закладі загальної середньої освіти, визначено етапи її розробки (теоретичний, методичний, процедурний) та структуру (діагностика проблеми, цілепокладання, вибір інструментарію, оцінка результатів діяльності). Доведено, що найбільш ефективними методами патріотичного виховання є активні методи, що спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості (ситуаційно-рольові ігри, соціодрама, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, «мозкові атаки», демократичний діалог, методики колективних творчих справ, переконання, інформаційно-доказовий метод, пошуковий метод, дискусія; метод аналізу соціальних ситуацій морально-етичного характеру).
Description:
Краснова H. П. Соціально-педагогічні технології патріотичного виховання старшокласників закладу загальної середньої освіти в умовах сьогодення / Н.П.Краснова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2019. - №6 (329),жовтень.- Ч.1. – С.91-104.