Abstract:
Підготовка бакалаврів і магістрів за спеціальністю 073 «менеджмент» згідно з введеним новим переліком галузей знань і спеціальностей (за постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266) потребує вдосконалення навчального процесу в частині визначення оптимального набору професійних знань, що на практиці здійснюється поки що без чіткого уявлення методології виокремлення управлінських дисциплін. Сформульовано наступні методологічні принципи виокремлення управлінських дисциплін, застосування яких забезпечує достатній і необхідний обсяг знань з підготовки фахівців за спеціальністю 073 «менеджмент»: 1) кожна дисципліна управлінського циклу повинна мати лише один предмет викладання з таких можливих, як загальна система менеджменту, окремі загальні чи конкретні функції управління, багатофункціональні управлінські комплекси;
2) виокремлення навчальних дисциплін на основі функцій менеджменту здійснюється в послідовності: загальні, конкретні функції, багатофункціональні комплекси; 3) розведення збігу змісту навчальних курсів здійснюється шляхом визначення таких їх ознак, що забезпечують створення несуперечливого навчального комплексу з підготовки менеджерів; 4) процес виокремлення дисциплін здійснюється аж до створення навчального комплексу, достатнього й необхідного для забезпечення повного викладу необхідних знань відповідно до напрямку підготовки фахівців при повному виключенні перетину змісту навчальних курсів.
Description:
Савченко О. С. Методологічні принципи виокремлення управлінських дисциплін при підготовці фахівців за спеціальністю 073 «менеджмент» / О. С. Савченко, А. М. Колосов // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : педагогічні науки. - 2018. - № 8 (322), листопад. - Ч. 2. – С. 109-122.