dc.description.abstract |
У статті охарактеризовано процес розбудови об’єднаних територіальних громад Луганської області. Відзначено активність громад та підтримку обраного курсу децентралізації. Вказано на негативні перспективи майбутнього функціонування деяких громад через зміни нормативно-правової бази щодо визначення спроможності ОТГ. На основі аналізу бюджетно-фінансових показників ОТГ визначено розмір фінансових ресурсів, якими оперують громади, та яка частина з них спрямовується на розбудову та покращення рівня життя мешканців. Обґрунтовано, що в умовах зростання конкуренції між громадами за фінансові ресурси для розбудови ОТГ мають формувати власний позитивний образ (імідж), який стає не стільки компонентом розвитку та неабияким чинником привабливості, а дає можливість позиціонувати та успішно просувати локальну територію. Доведено, що найкращі стартові умови для його формування надає використання інструментів ідентифікації, результати якої виражають конкурентні переваги і недоліки, потенційні точки росту та упущені вигоди, внутрішні резерви, тощо. Відзначено, що для реалізації таких вигід результати ідентифікації мають бути максимально враховані при розробці стратегії соціально-економічного розвитку ОТГ, як нормативно-правового акту локального характеру, що визначає життєвий шлях громади. Виходячи з цих положень, виконано моніторинг стратегій роз- витку ОТГ Луганської області в контексті використання інструментів ідентифікації. Результати структуровано з врахуванням терміну функціонування громад та акцентів щодо формування їх позитивного образу. Аргументовано, що більшість ОТГ тільки починають використання інструментів ідентифікації, але вони наявні у програмно-цільових документах найбільш спроможних громад, що сприяє їх успішній розбудові. Прямого кореляційного зв’язку між цими процесами не виявлено, в тому числі і через обмежений час функціонування більшості громад регіону. |
uk_UA |